sobota 31. března 2018

Velikonoční perníčky

Perníčky jsem na velikonoce nikdy nepekla.
Letos mě k tomu nakopla sada vykrajovátek od Tescomy, která jsme dostali k nákupu v e-shopu jako dárek.


Díky tomu jsem také zjistila, že ač je moje sbírka vykrajovátek je dosti obsáhlá, neobsahuje moc velikonočních motivů (mám pouze podivného zajíce a kytičky). Takže jsem si musela vystačit s těmi třemi od Tescomy, pro radost dítěte jsem přidala Bleska McQueena a ještě jsem si vytvořila šablonu vajíčka z kartonu.

Perníčky ihned měkké(Recept mám z webu M.Brýdové)
500g hladké mouky, 200g moučkového cukru, 5 lžic medu, 100g  másla nebo Hery, 2 vejce, 2 lžíce kakaa, 2 kávové lžičky koření do perníku, 1 lžička sody, 1/4 prášku do perníku
Ze všech surovin zpracujeme těsto a to dáme odležet do lednice (mě odpočívalo 3 dny, ale stačí 3 hodiny).
Těsto vyválíme na placku, vykrajujeme tvary a pečeme na 170 stupňů, délka pečení závisí na velikosti tvarů cca 10 minut.
Po upečení potřeme žloutkem, aby byli perníčky lesklé.


bílková poleva:
1 bílek, 140g  moučkového cukru (prosejeme přes jemné síto nebo prodávají extra jemný), 1 lžičky solamylu a pár kapek citronové šťávy (také kápněte přes sítko, aby se vám do krému nespadla dužina nebo pecička), popř. gelové potravinářské barvivo


Protože se mi nechtělo se zdobením moc crcat a taky jsem chtěla zapojit "M", udělala jsem polevu řidší, aby se dala napatlat štětcem.

Některé perníčky jsme ještě posypali cukrářským zdobením, některé jsem domalovala bílou konturou (koupenou, od Dr.Oetkera, stejně jako zdobení a barvivo).


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka