pondělí 19. března 2018

Pečená krůtí stehna




Marináda-2 lžíce medu, 2-3 stroužky česneku, 1 a půl lžíce diojnské hořčice, 1 a půl lžíce tymiánu, 1 lžíce olivového oleje.

1 a půl kila krůtích stehen, sůl, pepř,  1 svazek karotky, 2 petžele, 6-8 brambor.


recept odkudsi z netu
Ingredience na marinádu smíchejte v misce. Krůtí stehna důkladně osolte a opepřete – obojí se snažte do kůže vetřít a nechte 30 minut odpočinout v ledničce. Pak maso dejte do zapékací mísy, potřete marinádou, podlijte vodou a zadělejte alobalem. Troubu předehřejte na 170 °C a stehna pečte asi 1 hodinu. Pak maso obložte pokrájenými kousky mrkve a petržele a 45 minut odkryté dopečte. 
Protože mám malou zapékací mísu, brambory jsem pekla zvlášť v pekáči (nakrájené na měsíčky) posledních 45 minut. 

Toto množství masa nám dalo cca na 5 porcí. 
Pokud máte doma masožrouty, doporučuji každému pořídit vlastní stehno (cca 400 g).

Krůtí stehna peču ráda a docela často, ale trochu mi vadí šlachy, které znepříjemňují  porcování a tím pádem zpomalují konzumaci (což je vlastně ze zdravotního hlediska správně).

P.S.: Marináda bude určitě dobrá i na kuře, ale to jsem ještě nezkusila. 
Bramborová kaše by byla taky použít výborná příloha.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka