pondělí 30. října 2017

Halloween neslavíme, ale ...

Nejsem pro slavení amerických svátků, ale děti mají ty strašidelné dekorace rády, takže jsme se v rámci zabavení dítěte pustili do výroby. 

Svítící dýňák
potřebujeme- oranžovou netkanou textilii (krepák nebo ubrousek), zavařovací sklenici, herkules, štětec, provázek, černý lihový fix

"M" ustřihl potřebný kus textilie, sklenici postupně mazal lepidlem a já textilii přitiskávala do lepidla. U hrdla jsem textilii stáhla provázkem, aby netrčela (pokud použijete krepák nebo ubrousek nebude to potřeba, nejsou tak tuhé). Potom jsme ještě celou obalenou sklenici potřeli lepidlem.
Po uschnutí jsme lihovým fixem domalovali obličej a je to.
  


Zápichy z domácí samotvrdnoucí hmoty

hmota- 2 díly jedlé sody, 1 díl kukuřičného škrobu, 1 díl vody

Všechny suroviny dáme do nepřilnavého hrnce a zahříváme na plotně. Nejdřív je hmota řídká, ale cca po minutě varu zhoustne a tím je hotovo.
Pokud nechceme hmotu ihned zpracovat, dáme ji do igelitového sáčku, aby neoschla.

Z hmoty vyválíme cca 4 mm tenký plát a vykrájíme nebo vyřízneme libovolné tvary.
Při pokojové teplotě schnou tvary cca 2 dny. Protože mají tendenci se kroutit, je dobré je pravidelně otáčet. 

Po uschnutí obrousíme okraje a nabarvíme akrylovými barvami (šlo by použít i tempery).
Pro hezčí efekt je dobré na závěr přestříkat lesklým hobby lakem.


Pomocí tavné pistole jsem nalepila výtvory na špejle a zápichy byli na světě.

Pavouk má tělo ze samotvrdnoucí hmoty a nohy ze stočených proužků krepáku.
Pavučinu jsem vyrobila ze špejlí a provázku (pozor udělala jsem velkou chybu a to. že jsem špejle slepovala na talířku, skoro jsem to z něj pak nesundala, takže doporučuji použít místo talířku pečící papír). 



A na týden si výrobky i vystavíme vedle klasické podzimní výzdoby.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka