pondělí 12. prosince 2016

Betlémy u nás doma

Už pár let pátrám po pěkném 3D betlémě (na materiálu až tak nezáleží).

Ale zatím jsem na nic co by mě oslovilo nenarazila. 
Tedy občas ano, ale cena mě málem shodila ze židle.
¨
Takže zatím má místo pod stromečkem malý dřevěný betlém, který jsem asi před 20 lety vyráběla se svým dědou.
Má své kouzlo, jen škoda, že není větší.


Slušnou náhražkou, pořádného betlému, jsou mi zatím mnou vyrobené z papíru.

Loni jsem vyrobila jeden ze špachtlí a pauzovacího papíru.
Špachtle (5 ks) jsem slepila pomocí tavné pistole do tvaru domečku, na pauzovací papír jsem fixem překreslila obrázek Marie, Josefa a Ježíška (který jsem našla na internetu), nalepila zezadu špachtlí a na špici střechy jsem nalepila hvězdu. 


Tento betlém můžete vyrobit i s dětmi, stačí si obrázek svaté rodiny vytisknout jako omalovánku na kancelářský papír a po vybarvení ho vlepit do domečku.
---
Letos se mi zalíbil keramický betlém na fleru.
Ihned mě políbila múza a vyrobila jsem si ho z obyčejného kartonu.


Obrázek jsem tužkou nakreslila na karton, některé části vybarvila bílou barvou co nám zbyla z malování, po uschnutí jsem obtáhla kontury černým gelovým perem a nakonec sem karton obstřihla. 
---
A potom máme ještě jeden betlém, ten jsem vyráběla loni v rámci předvánočních aktivit.
Jedná se o stínové přiřazování na suchý zip.

Výroba byla složitá, zdlouhavá a už si to ani přesně nepamatuji, ale bylo to hodně času strávených na internetu a hledání hezkých obrázků ke stažení, vytisknutí v té správné velikosti, aby se to vešlo co nejlépe na A4, titěrné vystřihování, obkreslování a vybarvování stínů, laminování a zase vystřihování a nalepení suchých zipů. 


2 komentáře:

  1. Taky rada tvorim... Škoda, že se nejsem s Holba dokopat k nějakému článku... Jí skoro hezký, blog... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já si říkala několik let, abych se dokopala k psaní článků. Donutilo mě k tomu postupné zakrňování mozku na mateřské :)

      Vymazat

Díky, že čtete můj blog :) Terka