sobota 16. července 2016

Rebarborový ...

... sirup a koláč.


Původně jsem chtěla uvařit rebarborovou marmeládu, ale sirup se u nás spotřebuje rychleji.

potřebujeme-400g rebarbory, 1 jablko (lze vynechat), 200g třtinového cukru, svitek skořice, 250 ml vody
Rebarboru oloupeme a nakrájíme, jablko necháme se slupkou a taky nakrájíme. Vše dáme do hrnce, přidáme cukr, skořici a vodu a vaříme cca 30 minut.
Potom šťávu přecedíme přes jemné sítko nebo plátno a ještě horké naplníme do lahve.
Z tohoto množství surovin mám asi 500 ml šťávy.

Přecezenou hmotu nevyhazujeme!
Můžete z ní usušit ovocnou placku nebo použít jako náplň do koláče, závinu či muffinů.

Já se nakonec rozhodla pro koláč s drobenkou.



Zvolila jsem křehké těsto, stejné jako u borůvkového koláče, jen jsem do něj přidala 50 g moučkového cukru, protože rebarbora je hodně kyselá.
A ještě jsem rebarborovou hmotu dochutila 2 lžícemi višňového džemu. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka