středa 15. června 2016

Třešňová

bublanina a šťáva.

Nejdřív něco málo o stylu sklizně. 
Třešně mají řezat po nebo i při sklizni plodů.
 Toho jsme využili, větve prořezali a třešně jsme sbírali přímo ze země.
Což bylo super:) 

A teď recepty...

Bublanina
  • 150 g HERA, 350 g polohrubé mouky, 150 g cukru krupice, 1 balení prdopeče, 3 vejce, 250 ml mléka, třešně
Ze všech ingrediencí vymícháme těsto, vyšší plech vyložíme pečícím papírem a těsto do něj nalijeme. 
Posypeme třešněmi a ve vyhřáté troubě pečeme na 180 stupňů 30-40 minut.

Šťáva
Ještě nikdy jsem šťávu z třešní nedělala.
Receptů na internetu je plno, já je tak trochu promíchala a postupovala jsem takto:
1,5 kg třešní (vč. pecek), 500 g cukru krupice, 7 g kyseliny citronové nebo šťáva z 1 citronu, 1 litr vody
Třešně jsem zalila vodou a nechala 24 hodin koupat, potom jsem je 10 minut povařila. Postupně jsem je pasírovala přes síto a odstraňovala pecky.
Propasírovanou šťávu jsem smíchala s cukrem a kyselinou citronovou a prohřála, aby se cukr rozpustil.
Nakonec jsem šťávu, ještě teplou, plnila do lahviček vypláchnutých slivovicí.
Z tohoto množství mi vzešly 2 litry šťávy.

Ze zbytku třešní z pasírování, plánuji udělat sušenou placku. Jak to dopadlo se dozvíte někdy příště.

Pecky se také dají zpracovat- stačí umýt, usušit a naplnit jimi třeba nahřívací polštářky, ale to asi dělat nebudu.
:)
Sklizeň byla opravdu veliká, několik litrů jsme rozdali, několik litrů zpracovali, několik litrů jsem zmrazila a i tak toho dost zůstalo na stromě pro kosáky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka