úterý 3. května 2016

Paletová ...

... lavička :)

Paletový nábytek se mi hodně líbí a už hodně dlouho jsem měla potřebu sehnat palety a něco vyrobit.
Na internetu je plno inspirace a jsou i firmy, které se výrobou paletového nábytku zabývají, takže pokud si na to sami netroufnete, můžete jejich služeb využít.
zdroj fotek- google

Stavba domu, je ideální způsob získání palet. 
Ty vratné EURO palety, na kterých se vozí cihly či tašky, jsou ošuntělé, ideální pokud chcete aby výsledný nábytek byl zašedlý a měl patinu nebo je nutné se připravit na pečlivé broušení či natírání. 
Já ale toužila po krásných, nových, skoro čerstvých paletách a ty jsem získala díky nákupu střešních oken Roto. A to nečekaně a dokonce zadarmo.
Takže je jasné, že jsem je nemohla dlouho nechat ležet ladem.

Napadlo mě, že by bylo dobré udělat lavičku, aby jsme si na stavbě taky mohli občas sednou a vypít si třeba kávu (kterou si tam musíme přinést) nebo jen tak odpočívat a nemuseli sedět na zemi.

Takže jsem v noci v posteli (místo spánku), teoreticky vymyslela jak palety rozřezat a poskládat, aby vznikla lavička.
Po prvním řezu motorovkou, jsem zjistila, že můj plán má trhlinu, takže jsme nakonec palety rozřízli jinak.
Provedli jsem zkušební sestavení a už zbývalo jen obrousit, natřít a sešroubovat.
Bohužel na broušení nebyl čas a potom se projevilo aprílové počasí a pořád pršelo, takže jsem brousit nemohla  :( 
Skoro týden jsem tedy nad broušením jen teoretizovala. Nápad s lavičkou se my rozležel a dospěla jsem k názoru, že je škoda dát takovou pěknou lavičku na stavbu.
Nechám si ji tedy na terase a budu se kochat každý den.

Na stavbě jsem proto vyrobila improvizovanou lavičku z cihel a zbylých osb desek, není vůbec pěkná, ale účel splní.
  
Když vylezlo sluníčko, přišel čas broušení :)
Už teď to vypadá lépe a hlavně si při každém sednutí nezapíchneme třísku do pr....  :)

Ještě zbývá nátěr.
Líbí se mi barva dřeva, takže jsem koupila matný lak na dřevo pro venkovní použití (Lazurol), aby lavička bez úhony přežila rozmary počasí.

Natřená a na svém místě, ještě je potřeba sešroubovat, ale musím koupit správné šrouby.
Protože byla docela nízká a další vhodnou paletu nemám, vypodložila jsem ji (zatím) odřezky trámů, co nám zbyli ze stropu. 

V pohodě se dá takováto lavička vyrobit za odpoledne, tedy pokud vám to nekazí děti či počasí (v mém případě oboje :) ). 

1 komentář:

  1. Tak tohle je něco, co je přímo pro nás. My jsme také velice dlouho hledali nějaké vhodné palety až jsme našli takové ty sklady za Prahou, kde je to samý vysokozdvižný vozík a až tam byly "naše touhy" uspokojeny :-D

    OdpovědětVymazat

Díky, že čtete můj blog :) Terka