neděle 27. března 2016

Naše Velikonoce


Velikonoce jsou pro nás hlavně o dobrém jídle :)

Takže na Velký pátek, kdy se nemá péct, jela naše trouba na plno a pekla rovnou ve třech patrech.
A to oběd a dezert. 
 
Střapaté řízky jsou u nás velmi oblíbené a to nejen protože jsou výborné, ale i skoro bez práce a stání u sporáku.

recept- Kuřecí prsa nakrájíme na kousky (já krájím podélně na půl a pak příčně napůl). Z bílého jogurtu, 2-3 stroužků česneku, grilovacího koření a 1 vejce umícháme kejdu do které maso naložíme a dáme na noc do lednice. Druhý den obalujeme ve strouhance smíchanou s na jemno nastrouhaným sýrem v poměru 1:1. Vyskládáme na plech s pečícím papírem a pečeme na 180st- 20 minut.
(recept pochází z blogu M. Brýdové, kde je i s fotopostupem)

K tomu jsem v troubě upekla i oloupané a na čtvrtky nakrájené brambory. Brambory dávám do trouby jako první, před tím než začnu obalovat maso, protože potřebují k upečení víc času.

Další patro v troubě zabral výborný a zdradvý mrkvový dortík, který jsem objevila vloni na velikonoce a pojmenovala jsem ho- 

Pokakaný dortík 

Na dortík potřebujeme- 3 vejce, 150 g třtinového cukru, 80 g oleje, 2 lžíce kakaa, 1 lžička skořice, 1 lžička citronové kůry, 150 g špaldové mouky, 1 prdopeč, 300 g mrkve, 1 jablko
Na krém- 2 tvarohy nebo 1 tvaroh a 1 zakysanou smetanu, cukr dle chuti
Navrch čokoládové pecičky.

Do mísy rozklepněte vejce, přidejte cukr, prosáté kakao, olej, skořici a nastrouhanou citronovou kůru a dobře vymíchejte nebo pomocí šlehače vyšlehejte do husté pěny. Do pěny vmíchejte polohrubou mouku s práškem do pečiva. Nakonec přidejte oloupanou  nastrouhanou mrkev a nastrouhané jablko (já ho neloupu). 
Dortovou formu vymažte tukem, vysypte ji hrubou moukou a rozetřete těsto. Dort pečte ve středně vyhřáté troubě asi 30 minut. 
V míse vymíchejte tvarohy a oslaďte dle chuti cukrem nebo medem. 
Dortík po vychladnutí pomažeme krémem a posypeme čokoládovými pecičkami.


Dnes, protože byl pro nás pracovní den a měli jsme strávníka stavebníka navíc, byli šunkafleky s domácí nakládanou červenou řepou a polévka z uzeného a rýží a mrkví. 

Mno a teď jdu zase zapnout troubu a dát do ní péct kachýnku.


Ne nezbláznila jsem se, kachnu v troubě opravdu peču celou noc. A tady se dozvíte jak to dopadlo, ale já už teď vím, že to bude výborné :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka