čtvrtek 4. února 2016

Lednové hrátky II.

Tady je slíbená druhá část hraní a učení z ledna.
Teď vám ukážu nejoblíbenější aktivity, které "M" provozuje několikrát denně v různých podobách.

Barvy
Barvy teď řeší "M" pořád, přiřazuje k sobě podle barvy skoro vše co najde. A pořád mi bere tuby s akrylovými barvami.

Toto je aktivita z výměny, jedná se o skládání několikaúhelníků ze špachtlí. Každý tvar má svou barvu a patří k němu počet stejně barevných špachtlí, podle toho kolik má tvar stran.
"M" pozná trojúhelníka a čtverec, takže zatím jsme použili k třídění barev.

Další aktivita z výměny jsou barevné roličky a obarvené malé špachtle. Nejdříve roličky "M" přiřadil k barevným tvarům a pak roztřídil špachtle.
Po chvíli se vše jako vždy zvrhlo a z roliček začal stavět komíny.
 Potom jsem vymyslela vychytávku a roličky nalepila na kus kartonu. Bohužel, ale tato myšlenka nebyla pochopena a od té doby si s tím "M" zatím nehrál.


A toto je další aktivita z výměny. Malé tvary se mají přikládat na velké. Tady by mě zajímalo, jestli dítě řeší spíš tvar a nebo barvu.
Nakonec jak vidíte, za hraní zakončil "M" po svém.

Brzy mám v plánu nějaké vyrobit barvy k přiřazování, abych ubránila svoje akrylky :)

Zvířátka
Gumová zvířátka od firmy Schleich jsem ve velkém nakoupila v listopadu a rozdala je po rodině. Takže je "M" dostal postupně k narozeninám a Vánocům. Jsou to zvířátka kvalitní, ale také poměrně drahá, a proto jsem ráda, že si se "M" líbí a každodenně si s nimi hraje.
Zatím bydlí v krabici, ale brzy jim hodlám pořídit nějakou poličku, aby byli dostupnější.

Ke každému zvířátku máme zalaminovaný obrázek a "M" je k sobě přiřazuje. Obrázky jsem stáhla od Madame Coquette a některé jsem si dodělala sama.

Zvířátka také přiřazujeme (teda spíš jen "M" přiřazuje) k obrázkům v knížkách, ale třeba taky pokud vidí zvíře v televizi, hned ho běží najít a postaví ho před televizi :)

Tvary
Na poznávání tvarů jsem po "M" vyrobila takovouto "knížku". S tou si v jednu chvíli vyhrál, ale teď ho nějak nezajímá.

První část hrátek zde :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka