úterý 5. ledna 2016

Zavařená červená řepa

I přes to, že mě schvátila nemoc, vrhla jsem se na zavařování červené řepy.

5 kg řepy, 
nálev- 500 ml octa, 2 litry vody, 350 g cukru , 20 soli- svařit
fenykl

Řepu omyjeme a celé bulvy dáme na 1-2 hodiny (podle velikosti bulvy- menší něž pěst vařím hodinu, větší déle)vařit do osolené vody. Pak ji necháme vychladnout, oloupeme a nakrájíme na kostičky nebo na plátky, jak kdo má rád. Naplníme do čistých sklenic, do každé přidáme 5 zrnek fenyklu, zalijeme horkým nálevem a zavíčkujeme. 
Potom sklenice sterilujeme. Já to dělám v troubě, v pekáčku s 2 cm vody, na 180 stupňů 20 minut.
Potom sklenice z trouby vyndáme, otočíme víčky dolů a necháme vychladnout.

Na kamnech jsem taky dnes nasušila křížaly z jablek a hrušek, zapomenutých v hloubi lednice.


A ještě něco pro pobavení.
V lednici jsem měla plátky vepřové kýty, tak jsem se rozhodla, že budou řízky.
Když jsem otevřela balení a postupně vyndavala "plátky", nestačila jsem se divit. Plátek masa tam byl jen jeden a to ten první, potom jsem objevila 3 nudličky masa. Ale řízky i tak byli, i když ne přes celý talíř :)

A nakonec jsem se obětovala a přes to že mi není dobře. jsem po týdnu (protože byl nemocný nejdřív on a pak to přehodil na mě) vzala "M" ven, aby se seznámil se sněhem, který mu byl mimochodem úplně ukradený.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka