sobota 9. ledna 2016

Buchty a buchtičky

Dostala jsem chuť na buchtičky se šodó a protože se kynutého těsta nebojím, hned jsem se vrhla na těsto. Buchtičky jsem pekla večer a měli jsme je druhý den k obědu.


potřebujeme- 25 g čerstvého droždí, 60 g krupicového cukru, 200 ml mléka, 500 g hladké mouky,
sůl, 2 vejce, 100 ml slunečnicového oleje, máslo
(recept pochází z Albert magazínu)
 

Droždí, lžíci cukru, čtyři lžíce mléka a lžíci mouky rozmíchejte v misce a nechte v teple vzejít kvásek. Prosátou mouku smíchejte se zbylým cukrem, solí, vejci, olejem a kváskem. Přidejte zbývající mléko a vypracujte těsto. Nechte ho pětačtyřicet minut kynout, aby zdvojnásobilo objem. Těsto vyklopte na pomoučněný vál, rozdělte na čtyři části a rozválejte na válečky. Ty pokrájejte na malé kousky, z každého vyválejte kuličku (buchtičku). Každou důkladně potřete rozpuštěným máslem a skládejte do pekáčku. Nechte v teple asi půl hodiny kynout, pak buchtičky upečte dozlatova v troubě předehřáté na 180 °C. 
Šodó jsem vařila z pytlíku, protože mě v krámě zaujalo. Doma jsem zjistila, že má úplně stejné složení jako obyčejný pudink, ale na chuť má více přidaných aromat.

Z jedné čtvrtiny těsta jsem ještě udělala 5 buchet s povidly.

Buchtičky se povedly, ale příště použiju místo oleje máslo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka