neděle 8. listopadu 2015

Už peču perníčky...

na adventní kalendář.
Advent je už za 3 týdny a perníčky potřebují změknout, takže proto. A taky potřebuji nějaký čas na zdobení. 


Protože je budu "M" dávkovat postupně a nebudu je najednou zavěšovat na viditelné místo (to by nevydržel a snědl by je všechny najednou), nemají perníčky dírky na šňůrku.

Recept jsem vyčetla na webu M. Brýdové, zaujaly mě ty ze špaldové mouky zde. Ale díky své nepozornosti jsem smíchala dva recepty dohromady. I přes to těsto vypadalo klasicky a dobře se s ním pracovalo. Uvidíme jak perníčky dopadnou. Po upečení jsou křupavé, ale nejsou tvrdé, tak snad do adventu neztvrdnou.

A protože dávka těsta dá na dva kalendáře, asi dostane jeden i "K" :)

recept - 400g celozrnné špaldové mouky, 75g másla, 2 vejce, 100g třtinového cukru, 4 lžíc medu, 1 kávové lžičky jedlé sody, 2 lžičky koření do perníku ,půl kávové lžičky skořice a lžíce kakaa
Těsto zpracujeme, pokud chcete perníčky světlejší nepřidávejte kakao, ale já ho dávám, protože pak lépe na nich vynikne bílková poleva… Vyvalujeme a vykrajujeme různé tvary, upečeme a po vytažení z trouby ihned potíráme rozšlehaným žloutkem.
Nazdobené najdete zde :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka