pátek 13. listopadu 2015

Štrůdloidní roláda a další zásoby

Na internetu mě zaujal recept na roládu s jablky podle Zdenky (tady). 
Doma bylo vše co bylo potřeba a tak jsem neváhala a vrhla se na ni.


recept- 4 vejce, 8 rovných lžic cukru, 8 navršených lžic hladké mouky,
4 jablka, skořici, popř. oříšky nebo hrozinky

Do robotu dáme vejce a cukr a necháme šlehat.
Mezitím si nastrouháme si jablka, necháme okapat a rozprostřeme na plech vyložený pečícím papírem. Samozřejmě posypeme skořicí :o) (oříšky, hrozinkami...)
Z vajec a cukru se nám vytvořila krásná lehce nažloutlá pěna, do té opatrně vmícháme mouku a hotové těsto nalijeme na jablka.
Dáme péct do vyhřáté trouby na 180°C přibližně na 12 min, ale hlídáme, vrstva těsta je tenká, čas záleží na Vaší troubě :o)
Po vyndání z trouby srolujeme a necháme vychladnout..

Já osobně bych ji nazvala štrůdnoidní roláda :)

Pro dny kdy nebudu mít čas nebo chuť vařit, jsem si uvařila a zamrazila mleté maso ke špagetám.


1 kg mletého masa (mix hovězí a vepřové), olej, 2 cibule, 2 stroužky česneku, provensálské koření, sůl, pepř, lahvička kečupu (já použila můj domácí )

Nakrájenou cibuli orestujeme na troše oleje, přidáme prolisovaný česnek, maso a ještě
necháme restovat. Potom osolíme, okořeníme, zalijeme a kečupem a dusíme do měkka.

Po vychladnutí jsem maso rozdělila do silikonových košíčků na muffiny a na několik hodin dala do mrazáku. Potom jsem košíčky vyndala, maso z nich vyloupala, dala do pytlíků a vrátila zpět do mrazáku.

Až budu maso potřebovat, stačí vyndat z mrazáku několik "muffinů", prohřát na pánvi, uvařit špagety a oběd je hotový.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka