sobota 17. října 2015

Dýně v kuchyni

Dýně k podzimu patří i když jsou k dostání celoročně. Mě na podzim ale chutnají nejvíc
.
Měla jsem doma máslovou dýni a dýni Hokkaido. Nejdřív sloužili jako dekorace, ale bohužel jsem na ně dostala chuť, takže šly pod kudlu.


Dýňová polévka

potřebujeme- máslovou dýni (nebo Hokkaido), 1 cibule, olej (nebo máslo),  sůl, cca 1 lžička kari, zeleninový bujon, trochu smetany ke šlehání




Oloupeme a na kostky nakrájíme máslovou dýní i cibuli a oboje orestujeme na oleji, zalijeme vodou (tolik aby byla dýně skoro potopená) a přihodíme bujon. Vždy používám kupovaný bujon, bez glutamátu a konzervantů od Vitany. Když je dýně uvařená do měkka, rozmixujeme polévku dohladka a dochutíme kari kořením. Pro zjemnění přidáme smetanu a polévku ještě chvíli provaříme. Pokud je potřeba, dosolíme.

Pokud použijete Hokkaido dýni, bude polévka více oranžová.

Protože jsem neměla pečivo na krutonky, přidala jsem do polévky cornflakes, ale krutonky jsou určitě lepší.

Těstoviny se smetanovou omáčkou,dýní a kuřecím masem a celozrnnými špagetami
Zase trocha improvizace, když mi zbyla půlka dýně Hokkaido.



potřebujeme- dýni Hokkaido (stačí půlka), 500 g kuřecích prsou, olej(nebo máslo nebo ghí), sušený tymián, sůl, smetanu ke šlehání

Na kostky nakrájená a osolená kuřecí prsa orestujeme na oleji, přidáme na kostky nakrájenou dýni (i se slupkou, Hokkaido se neloupe) a ještě chvíli restujeme. Přidáme tymián a zalijeme smetanou. Vaříme do zhoustnutí smetany a je hotovo.

Podáváme s jakýmikoliv těstovinami, já použila celozrnné špagety.
Popravdě jsem nečekala, že to bude tak moc dobré :)

Dýňový cheesecake

I když jsem ho vyndala dřív, trochu se mi připálil. Takže příště ho budu péct 45-50 minut.


Recept je z říjnového vydání magazínu Albert.
Dýně stačí 1/4 a sušenek je v balíčku 250 g, takže zbyde ještě na ke kafíčku, když dojde dort :)



Samozřejmě, tak jak jsem očekávala, byl vynikající a určitě ho upeču znovu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky, že čtete můj blog :) Terka